Szkółka roślin ozdobnych
' Bergenia '
Kokotów 574
32-002 Węgrzce Wielkie k/Krakowa
e-mail:
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Regulamin dokonywania zakupów
Wielkość pojemników
Produkujemy i wysyłamy rośliny w typowych doniczkach szkółkarskich.
POJEMNIKI: P9 (9x9x10 cm), P11 (11x11x12 cm, pojemność 1 litr) lub P13 (13x13x14 cm, pojemność 2 litry)
Nie jesteśmy w stanie określić precyzyjnie pojemników dla konkretnych gatunków, ponieważ w trakcie sezonu ta sytuacja się zmienia.
Zawsze można podesłać do nas zapytanie o dokładny rozmiar pojemnika każdego gatunku, wówczas prześlemy dokładne informacje na dzień otrzymania zapytania.
Wielkość sadzonek
Sadzonki, które wysyłamy to rośliny ukorzenione, przeważnie roczne lub dwuletnie w pełni nadające się do sadzenia zaraz po otrzymaniu.
Ze względu na biologię bylin nie ma możliwości określenia jednoznacznie wielkości rośliny, ponieważ ta zmienia się w trakcie sezonu.
Są to rośliny zielne zamierające na zimę, dlatego też:
- wiosną sadzonki mają drobne pączki wydostające się spod ziemi, lub drobne pączki pojawiające się na gołych łodyżkach,
- latem kilka-kilkanaście centymetrów wysokości oraz kilka-kilkanaście żywych liści,
- jesienią liście będą już przyżółknięte lub obeschnięte, gałązki gołe, bez liści, a łodygi kwiatowe obcięte.
Ceny i rodzaje zakupów
1. Zakup detaliczny-wysyłkowy to każdy zakup poniżej 100 sadzonek.
Ceny dla tego typu zakupów wyświetlają się w sklepie internetowym.
2. Zakup hurtowy to zakup powyżej 100 roślin po minimum 3 szt. z każdej pozycji.
Przy spełnieniu podanego warunku obowiązują ceny hurtowe.
Aby je poznać należy przesłać zapytanie ofertowe na nasz adres mailowy: bergenia@kwietnik.com.pl
- Ceny dotyczą klientów odbierających towar osobiście
- Istnieje możliwość odpłatnego dostarczenia towaru za pośrednictwem firmy spedycyjnej.
- Termin odbioru zakupów hurtowych prosimy uzgodnić z kilkudniowym wyprzedzeniem.
- Do zakupionych roślin dokładamy Paszport roślin (Plant Passport) z wydrukowaną nazwą rośliny.
Płatności
Istnieją trzy sposoby realizacji zamówień w naszym sklepie internetowym:
1. Wysyłka, płatność z góry przelewem
Informacja dla wybierających formę płatności: PRZELEW
Aby ostatecznie potwierdzić zakup należy dokonać wpłaty na nasze konto bankowe. Po zaksięgowaniu wpłaty zamówienie trafia do realizacji.
Wszystkie dane otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia.
2. Wysyłka, płatność kurierowi przy odbiorze
Informacja dla wybierających formę płatności: POBRANIE
Jeżeli zmówienie nie przekracza kwoty 500 zł, nie ma potrzeby dokonywania przedpłaty. Całość zamówienia opłaca się kurierowi przy odbiorze.
Jeżeli zakup przekracza 500 zł, prosimy o dokonanie przedpłaty w wysokości minimum 50 % wartości zamówienia na nasz rachunek bankowy.
Wszystkie dane otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia.
3. Odbiór własny na miejscu w szkółce
Informacja dla wybierających formę płatności: ODBIÓR WŁASNY
Aby ostatecznie potwierdzić zakup należy wpłacić na nasze konto bankowe 30 % wartości złożonego zamówienia, dopiero po zaksięgowaniu wpłaty zamówienie trafia do realizacji.
Wszystkie dane otrzymają Państwo w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia.
Po skompletowaniu roślin, każdy klient otrzymuje na adres mailowy informację o przygotowaniu zamówienia i od tej chwili można podjechać po odbiór. Brakującą kwotę dopłaca się na miejscu gotówką.
UWAGA:
Ostateczna wartość zamówienia może się różnić od tej otrzymanej na potwierdzeniu, gdyż ze względu na specyfikę działalności (choroby roślin, szkodniki, susza itp.) nigdy nie możemy dać gwarancji, że wszystkie zamówione rośliny uda się dostarczyć.
Koszty przesyłki
W przypadku zakupów wysyłkowych do ceny roślin należy doliczyć opłatę za przesyłkę. Przesyłki wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej. Opłatę można uiścić przelewem (przedpłata) lub przy odbiorze przesyłki kurierowi.
ilość roślin (sztuk) |
koszty przesyłki płatne z góry przelewem |
koszty przesyłki płatne przy odbiorze |
1 – 40 sztuk 41 – 80 sztuk 81 – 120 sztuk 121 – 160 sztuk 161 – 200 sztuk pow. 200 sztuk |
25 zł 50 zł 75 zł 100 zł 125 zł prosimy o kontakt |
30 zł 55 zł 80 zł 105 zł 130 zł prosimy o kontakt |
W przypadku zakupów hurtowych istnieje możliwość dostarczenia towaru na paletach za pośrednictwem firmy spedycyjnej.
W takim przypadku koszty ustalane są indywidualnie.
Zamówienia zagraniczne
Na specjalne życzenie Klienta, możemy wysłać rośliny zagranicę.
W takim przypadku wysyłka odbywa się na ryzyko Kupującego, nasza szkółka nie ponosi odpowiedzialności za stan otrzymanych sadzonek i nie uznajemy żadnych reklamacji na otrzymany towar.
Przesyłka jest dostarczana zazwyczaj w ciągu 3-10 dni roboczych.
Przygotowanie przesyłki do transportu
Sposób pakowania i przygotowania roślin do transportu gwarantuje, że otrzymacie je Państwo w bardzo dobrym stanie. W jednej paczce umieszczamy około 60 roślin, ale ważących nie więcej niż 30 kg.
W przypadku większego zamówienia dzielimy je na odpowiednią ilość mniejszych przesyłek.
Terminy realizacji dostaw
Realizację zamówień rozpoczynamy w momencie gdy rośliny wznowią na dobre wegetację po zimie.
Zazwyczaj ma to miejsce około 20-25 kwietnia, a kończymy zazwyczaj w pierwszej połowie listopada.
Oczywiście wszystko zależy od pogody - jeżeli wiosna i wegetacja przyjdzie wcześniej startujemy wcześniej.
Termin wysyłki roślin to zazwyczaj maksymalnie około 14 dni od daty otrzymania zamówienia.
W razie gdyby termin realizacji uległ wydłużeniu stosowną informację przekazujemy Klientowi i oczekujemy na jego decyzję.
Z reguły paczki z roślinami wysyłamy w poniedziałki, wtorki i środy oraz w wyjątkowych przypadkach w czwartki.
Czas dostawy
Za czas dostawy uważamy czas od momentu nadania przesyłki przez nasz sklep do momentu odbioru przesyłki przez adresata.
Czas dostawy nie jest równoznaczny z czasem realizacji zamówienia !
W przypadku 90% nadawanych przesyłek czas dostawy to 1 dzień roboczy. Czyli na drugi dzień roboczy po dniu w którym nadaliśmy przesyłkę należy spodziewać się przyjazdu kuriera.
Niestety brakujące 10% to przypadki kiedy firma kurierska nie wywiąże się należycie ze swoich obowiązków na skutek różnych przyczyn np. awaria samochodu dostawczego, potężne korki na drogach, ciężkie warunki atmosferyczne, wypadki, niedopatrzenia i błędy ludzkie a także brak obecności adresata pod adresem dostawy.
Dlatego warto sprawdzać stan realizacji dostawy na stronie internetowej firmy kurierskiej. Podając uzyskany od nas numer przesyłki możecie Państwo uzyskać więcej informacji o przesyłce. Dodatkowych informacji udzieli dyspozytor w firmie kurierskiej z którą warto kontaktować się telefonicznie.
Kompletność dostawy
Zamówienia, w których ewentualne braki nie przekraczają 1/3 zamówionych roślin realizowane są automatycznie. W przypadku gdy braki są większe i nie mamy możliwości dostarczenia ponad 1/3 zamówionych roślin, przekazujemy Zamawiającemu stosowną informację i czekamy na decyzję.
Bez zgody klienta nie dokonujemy żadnych podmian zamówionych roślin.
Zasady wybierania roślin
W naszej ofercie każda roślina ma swój Kod Produktu oraz nazwę botaniczną.
Nazwa botaniczna rośliny składa się z: rodzaju, gatunku i ewentualnie odmiany.
Uwaga:
W przypadku gdy w ofercie znajduje się zarówno roślina bez podanej odmiany jak i z odmianami, to zazwyczaj będą to różne rośliny. Jednakże czasami różnice mogą być niewielkie, gdyż rośliny bez podanej odmiany zazwyczaj rozmnażane są poprzez wysiew nasion co nie gwarantuje jednorodności materiału i wiernej powtarzalności cech.
Używane oznaczenia
"mix" przy kolorach kwiatów i liści oznacza, że kolor nie jest oznaczony,
liczby w kolumnie "Wys" (wysokość) oznaczają przeciętną wysokość w centymetrach do jakiej dorasta roślina,
"--", "-", "=", "+", "++" w kolumnie "Wi" (wilgotność) oznaczają odpowiednio wilgotność: "bardzo mała", "zmniejszona", "przeciętna", "zwiększona", "bardzo duża",
"s", "p", "c" w kolumnie "St" (stanowisko) oznaczają odpowiednio "słońce", "lekki cień (półcień)", "cień".
Serwis fotograficzny
Zdjęcia umieszczone na naszej stronie internetowej przy opisach sadzonek przedstawiają dorosłe rośliny, rosnące kilka lat w ogrodzie.
Nasza szkółka zajmuje się sprzedażą sadzonek w doniczkach, które dopiero po kilku sezonach osiągną przedstawione na zdjęciach rozmiary.
Sposoby składania zamówień
listownie,
poprzez nasz sklep internetowy ze strony www.kwietnik.com.pl,
telefonicznie: 604 774 818
mailowo: bergenia@kwietnik.com.pl
Reklamacje
Każdy Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli nie jest zadowolony z jakości zakupionego towaru. Reklamację należy złożyć niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, przesyłając na nasz adres bergenia@kwietnik.com.pl e-mail wyjaśniający zastrzeżenia wraz ze zdjęciami zakupionych sadzonek.
Szkółka Bergenia bierze pełną odpowiedzialność za gatunkową i odmianową zgodność dostarczonych roślin z zamówieniem klienta. W przypadku zauważenia nieprawidłowości w powyższym zakresie prosimy o złożenie reklamacji. Jeśli reklamacja zostaje uwzględniona to zwracamy pieniądze za wadliwą roślinę, rozliczamy kwotę reklamacji przy następnym zamówieniu lub wysyłamy właściwą roślinę w zamian za reklamowaną.
Odstąpienie od umowy - Zwroty
Ze względu na specyfikę sprzedawanego przez nas towaru nie ma możliwości dokonywania zwrotów zakupionych sadzonek.
Życzymy udanych zakupów
Szkółka roślin ozdobnych ‘Bergenia’